Artificial Intelligence, afgekort ‘AI’ betekent in het Nederlands kunstmatige intelligentie. Sinds OpenAI ‘ChatGPT’ lanceerde, maken steeds meer marketeers gebruik van kunstmatige intelligentie, en dat is niet voor niks. Het zorgt ervoor dat marketeers efficiënter kunnen werken, betere resultaten halen en tijd besparen.
Daarnaast kan het zorgen voor betere vindbaarheid in de zoekmachine. Hoe zorg je ervoor dat AI gebruikt wordt om beter vindbaar te worden? Dat lees je in dit artikel.
AI marketing kan ervoor zorgen dat je beter rankt in de zoekmachine. Het is belangrijk om genoeg specifieke informatie te geven, zodat je een betrouwbare tekst genereert.
ChatGPT: geniaal of te onbetrouwbaar
Toen ChatGPT ontwikkeld werd door OpenAI vonden veel mensen het geniaal. Minder mensen wisten dat er al meer tools waren die het konden. Met een paar steekwoorden maakt ChatGPT een unieke tekst, geniaal, toch? Toch zijn veel teksten onbetrouwbaar en staan ze vol onwaarheden.
Wil je ChatGPT gebruiken? Doe dan vooraf goed onderzoek naar het onderwerp en geef de chatbot genoeg informatie. Zo zorg je voor het beste resultaat. Nadat ChatGPT een tekst heeft geschreven, is het verstandig om de tekst nog eens door te lezen. Je moet de tekst controleren op feiten en de ‘menselijke’ hand toevoegen.
AdCreative.ai: zijn grafisch ontwerpers straks verleden tijd?
Hoewel we als marketeers nog niet extreem enthousiast worden van ChatGPT, hebben we een tool gevonden die wel werkt: AdCreative.ai. Met AdCreative.ai maak je in enkele seconden honderden advertenties die zorgen voor meer verkopen. Het gaat snel, de advertenties zijn van hoge kwaliteit, in 95% van de gevallen stijgt het CTR en het kan leiden tot een conversie groei van 1.400%. Voor elke marketeer die weleens advertenties moet maken, is deze een absolute aanrader.
De toekomst van jouw marketing strategie met de kracht van AI
Kunstmatige intelligentie heeft invloed op jouw marketing strategie, nu en in de toekomst. Je kunt tools als Canva AI en AdCreative.ai gebruiken om veel efficiënter te werken en kosten te besparen. Ook zal je in de toekomst ChatGPT kunnen gebruiken voor de perfecte tekst. Komen alle SEA-marketeers en tekstschrijvers nu zonder werk te zitten? Nee, gelukkig niet. De menselijke hand blijft nodig, kunstmatige intelligentie kan zichzelf nog niet aan het werk zetten. Gelukkig maar.
Waarom agencies moeten werken met AI
Als marketing agency moet je de kracht van AI niet onderschatten. Het zorgt ervoor dat je meer kunt doen in minder tijd. Hierdoor kun je meer klanten aantrekken. Voor marketing agencies zijn de tools van ‘Canva AI’ en ‘AdCreative.ai’ gemakkelijk te gebruiken. Je krijgt een eindproduct en hoeft hier niks aan te veranderen.