oktober 7

Een succesvolle bedrijfsborrel organiseren doe je zo

  • Home
  • /
  • Managen
  • /
  • Een succesvolle bedrijfsborrel organiseren doe je zo

Nu alle regels omtrent het coronavirus zijn opgeheven en iedereen terug is van zomervakantie is de herfst weer inzicht. Dit is het moment dat alle werknemers weer terug zijn op kantoor. Om gezellig bij te praten met collega’s en de productiviteit hoog te houden is het hoog tijd voor een bedrijfsborrel. Maar hoe organiseer je een succesvolle
bedrijfsborrel? Wij delen de beste vier tips om jouw bedrijfsborrel om te toveren tot een succes! 

1. Type borrel, tijd en plek

Voordat je alle werknemers op de hoogte stelt van de aankomende bedrijfsborrel is het handig om te beslissen wat voor een borrel je wil organiseren. Een vrijdagmiddagborrel neemt een heel ander tijdsbestek in beslag dan een borrel in het weekend. Weet daarnaast ook wat voor een borrel je wil organiseren. Is het alleen een borrel, of wil je er ook snacks of misschien wel een barbecue bij organiseren? Begin vroeg met het organiseren van de borrel en laat vroegtijdig weten wanneer de borrel plaatsvindt. Zo heb je de meeste kans dat alle werknemers aanwezig kunnen zijn. Kies een geschikte plek uit voor de borrel. Aangezien je altijd al op kantoor werkt is het wellicht leuk om de borrel te plannen buiten kantoor. Kijk naar geschikte plekken en houdt daarbij ook rekening met het weer en de afstand.

2. Activiteiten

Tijdens de borrel is het leuk als je wat activiteiten bedenkt. Zorg wel dat de activiteiten bij de borrel passen en dat je duidelijk maakt aan alle werknemers wat voor borrel ze kunnen verwachten. Bedenk ook goed wat voor borrel je gaat organiseren. Is het om de sfeer te verbeteren, aan het teamwork te werken of juist om connecties op te bouwen? Zorg dat er genoeg ruimte is voor gezelligheid. Een kaartspel op tafel leggen werkt altijd. Kies voor speelkaarten met logo om tijdens deze borrel de nadruk echt op het bedrijf te leggen. Daarnaast werken kaartspellen goed om verbintenis te leggen tussen de werknemers.

3. Eten en drinken

Bij de bedrijfsborrel mogen hapjes en drankjes natuurlijk niet ontbreken. Ga je voor frisdranken, bieren en wijnen of pak je deze borrel echt uit met cocktails en mocktails? Wat je ook kiest voor de bedrijfsborrel, zorg dat er genoeg aanwezig is. Je wil immers je werknemers niet tekortdoen. Als je ook eten gaat serveren, zorg dan dat je de allergieën en speciale dieetwensen van je werknemers inzichtelijk hebt. Het zou jammer zijn als een van je werknemers niets zou kunnen eten of drinken.

4. Het bedrijf staat centraal

Zorg tijdens de borrel dat het bedrijf centraal staat. Iedereen houdt van een hapje en drankje, maar het blijft de borrel van het bedrijf. Om de borrel extra sfeer te geven kan je gebruik maken van bedrukte artikelen zoals bierglazen, spellen of wijnflessen. Aan het einde van de borrel kan je de werknemers een cadeau meegeven vanuit het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan de bedrukte relatiegeschenken van Maxilia. Hier vind je diverse cadeaus die je kan bedrukken met de naam of met het logo van het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan laptoptassen, gepersonaliseerde mokken of thermosbekers. Een bedrijfsborrel voor het bedrijf is belangrijker dan je denkt. Niet alleen voor de gezelligheid, maar ook voor de verbinding tussen de werknemers. De sfeer op het kantoor is immers het belangrijkste toch?

Ook interessant:

Het belang van een goed draaiend management team!

Automatisch kredietbeheer binnen order to cash

Wat maakt een goede leidinggevende?

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}