Voorkeuren Voor Toestemming Aanpassen

We gebruiken cookies om u te helpen efficiënt te navigeren en bepaalde functies uit te voeren. Hieronder vindt u gedetailleerde informatie over alle cookies onder elke toestemmingscategorie.

De cookies die zijn gecategoriseerd als “Noodzakelijk” worden opgeslagen in uw browser omdat ze essentieel zijn voor het mogelijk maken van de basisfuncties van de site.... 

Always Active

Noodzakelijke cookies zijn nodig om de basisfuncties van deze site mogelijk te maken, zoals beveiligd inloggen of het aanpassen van uw toestemmingsvoorkeuren. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

No cookies to display.

Functionele cookies helpen bij het uitvoeren van bepaalde functies, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

No cookies to display.

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verschaffen over statistieken zoals het aantal bezoekers, bouncepercentage, verkeersbron, enz.

No cookies to display.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

No cookies to display.

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers advertenties op maat aan te bieden op basis van de pagina's die u eerder hebt bezocht en om de effectiviteit van de advertentiecampagnes te analyseren.

No cookies to display.

maart 1

3 tips om klanten te behouden en aan je te binden

Nieuwe klanten binnenhalen is altijd mooi, want nieuwe klanten genereren extra omzet. Veel bedrijven zetten hier hun marketingplannen dan ook op in. Wat ze echter nog wel eens willen vergeten is dat het net zo belangrijk (en wellicht zelfs nog wel belangrijker) is om de klanten die je eenmaal binnen hebt weten te halen ook te behouden en aan je te binden. Nieuwe klanten ervan overtuigen om jouw product of dienst af te nemen kost nu over het algemeen eenmaal meer moeite, tijd en geld dan bestaande klanten ervan overtuigen dat het gras aan de overkant echt niet groener is. Natuurlijk zal je er nog steeds wel moeite voor moeten doen om klanten daadwerkelijk te behouden en aan je te binden, want alleen een goed product verkopen is vandaag de dag onvoldoende. Klanten willen steeds meer. Meer aandacht, meer service, en ga zo maar door. Kun jij ook wel wat tips gebruiken? Lees dan even verder.

Ken je doelgroep en gebruik de juiste kanalen

Vrijwel niets is zo belangrijk als inzicht hebben in de kenmerken, wensen en behoeften van je doelgroep. Pas wanneer je weet wie je doelgroep is, kun je je strategieën hierop aanpassen. Een wat oudere doelgroep zal wellicht veel minder kennis hebben van zaken als social media dan de jongere generaties. Gebruik dan ook de juiste kanalen, want alleen door de inzet van de juiste kanalen kun jij jouw doelgroep bereiken. Hoe je erachter kunt komen wie je doelgroep is en welke kanalen je het beste kunt inzetten? Door gedegen marktonderzoek te doen. Daar begint het eigenlijk allemaal mee. Zodra je je doelgroep in kaart hebt gebracht kun je veel beter aansluiten bij de wensen en behoeften van die doelgroep.

Blijf onderzoek doen, vraag om feedback

Alleen de doelgroep in kaart brengen is helaas onvoldoende. Je zult onderzoek moeten blijven doen naar de ontwikkelingen in de markt, veranderende behoeften, et cetera. En vraag vooral ook om feedback! Direct op de man af vragen hoe klanten alles ervaren, van aankoop en levering tot service en klachtenafhandeling, is de makkelijkste weg om nuttige informatie te vergaren. Klanten die zich gehoord en gezien voelen zullen veel sneller geneigd zijn om klant te blijven, tenzij er natuurlijk niks met de feedback gedaan wordt. Laat dus zien dat je ook echt iets met de feedback doet en dat je bereid bent om aanpassingen te maken. Want zoals het gezegde luidt: de klant is koning!

Zet net dat stapje extra en bied een gepersonaliseerde ervaring

Net dat stapje extra zetten is waar het tegenwoordig om draait. De concurrentie kan in sommige sectoren behoorlijk moordend zijn. De aanbiedingen vliegen je soms om de oren. Veel beter is het echter om in te zetten op een gepersonaliseerde ervaring. Stem de aanbiedingen eens af op het aankoopgedrag van je klanten of zet spaarprogramma’s op waarmee klanten voor leuke kortingen of cadeaus kunnen sparen. Kortingsvouchers die met aangekochte producten worden meegestuurd doen het vaak ook erg goed. Of laat eens een brievenbusdoos bedrukken. Deze vallen extra goed op tussen alle standaard dertien-in-een-dozijn brievenbusdozen. Klanten krijgen zo het gevoel dat er extra aan hen is gedacht en jij bent weer een stapje dichterbij het behouden en binden van hen!

Ook interessant:

Hoe beschermt u uw gezin online?

Hoe beschermt u uw gezin online?

Wat is aseptisch afvullen?

Wat is aseptisch afvullen?
Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}