maart 10

Wil je je merk promoten? Hier zijn 4 tips!

Ben je enige tijd geleden met je eigen merk gekomen? Of ben je al jarenlang met je eigen merk actief? Ongeacht in wat voor situatie je je precies bevindt, is het belangrijk om je bedrijf/merk te promoten. Dit kun je op verschillende manieren doen, waarvoor je het beste onderstaande 4 tips op kunt volgen.

Tip 1: richt je op de lange termijn

Het is allereerst aan te raden om je altijd op de lange termijn te richten. Aan de korte termijn heb je als merk zeker iets, maar het brengt je niet de gewenste continuïteit. Die continuïteit creëer je alleen door blijvend je merk te promoten.

Eén van de mogelijkheden die je hebt, is om relatiegeschenken weg te geven. Je kunt bijvoorbeeld pennen laten bedrukken. Laat op pennen je merk of je merklogo bedrukken, waarna je deze pennen weg kunt geven. Dit kun je tijdens een evenement doen, maar ook tijdens bijvoorbeeld een congres, een ontmoeting met een leverancier of een andere afspraak. Ook als je een fysieke winkel hebt, is het een aanrader om in die winkel de bedrukte pennen uit te delen.

Tip 2: richt je op online- en offline kanalen

Bij het voeren van marketing richt je je pijlen mogelijk al snel op de online kanalen. Een volledig te begrijpen keuze, aangezien je via de online kanalen veel mensen in één keer kunt bereiken. Onderschat echter het belang van offline marketing niet.

Met offline marketing kun je veel meer bereiken dan met online marketing. Althans; dat is het geval op het gebied van klantenbinding en klantbetrokkenheid. Laat je bijvoorbeeld voor je vaste klanten mokken personaliseren? Je kunt deze mokken dan aan hen geven, waarna zij hier elke dag gebruik van kunnen maken. Zij komen hierdoor elke dag in contact met je merk, waardoor er een bepaalde binding ontstaat. Zeker op de lange termijn helpt dit je merk verder.

Tip 3: zorg voor onderscheidend vermogen

In welke branche ben je met je merk actief? Ongeacht in welke branche dit is, heb je met concurrentie te maken. Om de strijd van je concurrenten te winnen, moet je voor onderscheidend vermogen zorgen. Dit kun je doen met je producten zelf, maar ook door op een onderscheidende manier marketing te voeren. De mogelijkheden hiervoor zijn divers. 

Tip 4: stel ambitieuze doelen op

Wil je serieus je merk gaan promoten? Dan is het advies om ambitieuze doelen op te stellen. Deze doelen moeten haalbaar/realistisch zijn, maar moeten vooral ambitieus zijn. Elke keer als je één van de tussenliggende doelen behaald hebt, zorgt dit voor de benodigde motivatie en discipline. Dit helpt je uiteindelijk verder om je merk nog succesvoller te maken. 

Ook interessant:

Wordt jouw website goed gevonden?

Het succes achter de marketing technieken van online casino’s

Hoe krijg je leads in de B2B markt?

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}