januari 6

Wat zijn de eigenschappen van een goede klantenservice?

  • Home
  • /
  • Ondernemen
  • /
  • Wat zijn de eigenschappen van een goede klantenservice?

Wat voor bedrijf je ook hebt, als je te maken hebt met klanten dan moet je een goede klantenservice hebben. Dit is cruciaal voor je bedrijf en zeker als je afhankelijk bent van je klanten. Een goed voorbeeld is de klantenservice bij een online casino. In de gokbedrijven gaat enorm veel geld om. Als er iets misgaat met een storting of betaling dan willen de spelers direct weten wat er aan de hand is. Als de klantenservice niet binnen een aantal uur iemand helpt dat ontstaat er wantrouwen en is het bedrijf mogelijk een klant kwijt. Wil je weten wat de beste online casino’s zijn met een goede klantenservice? Neem dan een kijkje bij casinojager. Dit zijn de eigenschappen van een goede klantenservice. 

Balans tussen menselijk en digitaal contact

Je ziet het steeds vaker: een klantenservice bot. Dit is een soort digitale robot die je vragen zo goed mogelijk probeert te begrijpen. Je krijgt een aantal standaard antwoorden of je kan kiezen om contact op te nemen met een medewerker. De standaard antwoorden zijn in een klein aantal gevallen echt het antwoord dat je zoekt. Als dit de enige vorm van contact is dan kan dat frustrerend zijn. 

Een goede klantenservice biedt gelijk de optie om contact op te nemen met een medewerker als de robot niet kan helpen. Een klant voelt zich meer gezien en begrepen door een echt mens aan de andere kant.

Snel en eenvoudig

Als klanten eerst tien verschillende stappen moeten doorlopen om bij de klantenservice te komen dan kan dit voor een negatieve ervaring zorgen. Plaats op de website een simpele pagina met ‘contact’ of een live chat knop. Klanten verwachten heldere taal. Hoe onduidelijker het wordt, hoe minder tevreden de klant is. 

Daarnaast moet het contact snel verlopen. Als er een vraag wordt gesteld in de live chat verwacht een klant direct antwoord. Via de mail heb je misschien iets meer tijd, maar na 24 uur wil een klant eigenlijk al antwoord hebben. Hoe sneller je bent, hoe hoger de klanttevredenheid. 

De klant is koning

Hoe frustrerend het ook kan zijn voor een bedrijf. Probeer de klant als koning te behandelen. Dit is natuurlijk binnen bepaalde grenzen. Als een klant een probleem heeft en het bedrijf gaat hier niet serieus mee om en toont geen empathie, dan kan het zijn dat de klant snel naar een ander gaat. 

Laten zien dat de klant geen nummer is, maar het echt uitmaakt, dan scoor je veel punten. Los de problemen zo goed mogelijk op en je ziet vanzelf dat klanten terugkomen. Waarom is dit allemaal zo belangrijk? Onderzoek laat zien dat 74% van de klanten loyaal is tegenover een merk. 52% doet er zelfs alles aan om het favoriete merk te kopen. De klanten bij je business houden is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Wees vriendelijk, behulpzaam en zorg dat problemen snel worden opgelost. Dit brengt je bedrijf meer dan je ooit had kunnen denken. 

Ook interessant:

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}