augustus 19

Waarom zou je linkbuilding uitbesteden?

Als je de eigenaar bent van een website, of dit nu een website, blog of webshop is, dan wil je allemaal maar één ding: Meer kwalitatieve bezoekers naar je website trekken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe pak je zoiets aan? Jouw concurrenten staan ook niet stil, dus het is verstandig om niet halsoverkop acties te ondernemen, maar een slim plan van aanpak op te stellen en je research te hebben gedaan. Kwalitatieve linkbuilding is onderdeel van een SEO-strategie. Het staat je natuurlijk vrij om de linkbuilding zelf te doen, maar de voordelen van linkbuilding uitbesteden kent toch een aantal grote voordelen. Welke dat zijn, delen we in dit artikel.

1. Bespaar tijd


Alleen door het juist verspreid inzetten van kwalitatieve linkbuilding op gerenommeerde platformen gecombineerd met SEO-optimalisatie, zal er een groei zitten in de vindbaarheid in Google. En dat kost tijd, veel tijd. Deze tijd wil je toch liever gebruik om je te focussen op wat je écht wilt: je bedrijf runnen (en laten groeien)? Precies! Het werpt daarom vaak z’n vruchten af om het marketingbudget te investeren in de diensten van een digitaal marketingbureau, maar doe wel je research. Er zijn genoeg online marketingbureaus die gouden bergen beloven, maar dat lang niet altijd kunnen waarmaken. Waar je wel terecht kunt en slimme mensen vindt die precies weten waar ze mee bezig zijn? Aspen Digital!

2. Kennis


Je bent een webshop gestart, omdat je kennis hebt van de producten die je verkoopt. Maar ken jij alle ins en outs van kwalitatieve linkbuilding inzetten? Waarschijnlijk niet! Linkbuilding is anno 2021 echt niet meer klakkeloos veel linkjes tegelijkertijd plaatsen op verschillende websites. Welnee, links worden verspreid en gedoseerd geplaatst. Ook wordt er vaak eerst een zoekwoord onderzoek gedaan, analyse uitgevoerd en een blik geworpen op de linkprofielen van jouw concurrenten. We kunnen dus wel stellen dat er wel een meesterplan aan ten grondslag moet liggen. Een goed online marketingbureau heeft deze kennis in huis.

3. Netwerk


Nog een ander struikelblok waar jij als website-eigenaar vroeg of laat tegenaan loopt: Heb jij een grote database opgebouwd met allerlei connecties om linkjes bij te plaatsen? Waarschijnlijk niet! Neem daarom het bedrijf Aspen Digital nogmaals als voorbeeld. Zij hebben een publicatienetwerk met maar liefst 300.000 titels! Hun zorgvuldig opgebouwde netwerk biedt daarom ongekende mogelijkheden voor externe optimalisaties van websites. Sterker nog, een kwaliteitsnetwerk van dit formaat is uniek in de Benelux! 

Ook interessant:

Arbeidsrechtelijke uitdagingen? Hoe een advocaat je kan helpen

Waarom goede mondgezondheid belangrijk is voor je welzijn

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}