januari 31

Vijf redenen om met jouw bedrijf deel te nemen aan een beurs 

  • Home
  • /
  • Ondernemen
  • /
  • Vijf redenen om met jouw bedrijf deel te nemen aan een beurs 

Het deelnemen aan een beurs is voor bedrijven een goede manier om hun merk, producten en/of diensten te presenteren aan een groot publiek. Maar dit is niet de favoriete bezigheid van ieder bedrijf. Toch heeft het deelnemen aan een beurs veel voordelen. Wij geven daarom vijf redenen waarom je met jouw bedrijf moet deelnemen aan een beurs. Benieuwd? Lees dan snel verder. 

1. Een tastbaar product

Op een beurs stel je de bezoekers in staat om jouw product of dienst goed te bekijken en eventueel uit te proberen. Op deze manier kunnen zij een betere mening vormen dan wanneer het bijvoorbeeld online voorbijkomt. Daarnaast heb je als bedrijf de mogelijkheid om de voordelen van het product of de dienst beter over te brengen aan jouw doelgroep. 

2. Persoonlijk contact

Op een beurs kom je face tot face in contact met jouw doelgroep. Persoonlijk contact is dan ook een goede manier om mensen te overtuigen van jouw merk, product of dienst. Daarnaast kun je door middel van persoonlijk contact een goed beeld krijgen van de mening van de doelgroep en kun je eenvoudig feedback krijgen. Door middel van feedback kun je eventuele verbeteringen doorvoeren.

3. Naamsbekendheid verhogen

Het deelnemen aan een beurs is ideaal om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te verhogen. Het is daarbij wel belangrijk dat je de aandacht van de bezoekers trekt. Zorg er daarom voor dat jouw stand opvalt. Dit kun je doen door bijvoorbeeld gebruik te maken van re-board plaatprinten met daarop jouw bedrijfsnaam, logo of product. Ook al zul je met lang niet alle bezoekers in contact komen, een groot deel zal in ieder geval jouw merknaam hebben gezien. 

4. Een nieuw product of dienst introduceren

Wanneer je een nieuw product of dienst op de markt brengt, wil je dit natuurlijk zo snel mogelijk onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep. Deelnemen aan een beurs is dan de ideale manier om het product of de dienst te introduceren. Je kunt je stand helemaal aanpassen op de introductie en daarnaast heb je de mogelijkheid om iets te demonstreren. De feedback van bezoekers kun je gebruiken om jouw product of dienst nog beter te maken. 

5. Een kijkje bij de concurrenten

Op een beurs zul je zeker enkele concurrenten tegenkomen. Dit kun je zien als een nadeel, maar het kan ook zeker een voordeel zijn. Je komt er namelijk achter waar je concurrenten mee bezig zijn. Aan de hand van deze informatie kun jij gaan nadenken hoe je jouw product of dienst nog meer kunt onderscheiden van de concurrent en kun je jouw bedrijf op de juiste manier positioneren. 

Ook interessant:

Hoe ga je met bedrijfsafval om?

Nieuw kantoor? Besteed je bedrijf ontruiming uit

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}