mei 5

Vijf manieren om de positie van je site te verbeteren

  • Home
  • /
  • Ondernemen
  • /
  • Vijf manieren om de positie van je site te verbeteren

Volg deze suggesties om je zoekmachineoptimalisatie (SEO) te verbeteren en zie hoe je website hoger in de zoekresultaten komt te staan. Door gebruik te maken van deze tips kun je er namelijk voor zorgen dat je site een hogere ranking krijgt in de zoekresultaten van Google. 

Metadata

Bij het ontwerpen van je website bevat elke pagina een spatie tussen de <head>-tags om metadata of informatie over de inhoud van je pagina in te voegen. Als je een CMS-site hebt die oorspronkelijk door het webteam is gemaakt, heeft deze gegevens vooraf voor je ingevuld. Het is echter belangrijk voor je om metadata te controleren en bij te werken als je site in de loop van de tijd verandert. Ga je je bijvoorbeeld focussen op energieprijzen vergelijken? Voeg dit dan beslist toe aan je metadata! 

Content

Kwalitatieve, gezaghebbende content is de belangrijkste drijfveer van je zoekmachine rankings en er is geen vervanging voor geweldige inhoud – dit geldt vooral bij SEO-marketing. Content van hoge kwaliteit die speciaal voor de beoogde gebruiker is gemaakt, verhoogt het siteverkeer, wat de autoriteit en relevantie van je site verbetert. Verfijn je schrijfvaardigheid op het web en presenteer jezelf als een autoriteit op het gebied van het onderwerp waarover je schrijft. Hierbij is het van belang om trefwoorden te gebruiken. Identificeer en target hiervoor een specifieke zoekwoordgroep voor elke gezaghebbende pagina op je website.

Updaten

Je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat content van groot belang is als je een hoge positie wilt krijgen in de zoekresultaten van Google. Dit moet je bovendien met enige regelmaat updaten. Regelmatig bijgewerkte inhoud wordt namelijk gezien als een van de beste indicatoren voor de relevantie van een site, dus zorg ervoor dat deze actueel blijft. Controleer je inhoud volgens een vast schema (bijvoorbeeld per semester) en breng indien nodig updates aan.

Alt-tags

Beschrijf je beeld- en videomedia altijd met behulp van alt-tags of alternatieve tekstbeschrijvingen. Ze stellen zoekmachines in staat je pagina te lokaliseren, wat cruciaal is, vooral voor degenen die alleen tekstbrowsers of schermlezers gebruiken. Opnieuw is het hierbij belangrijk om gebruik te maken van trefwoorden zodat je op deze zoektermen hopelijk beter kunt ranken in Google. 

Linkwaardige site

Een webpagina die rijk is aan content, gezaghebbend en onbevooroordeeld is en bezoekers helpt meer te weten te komen over waar ze in geïnteresseerd zijn, zal hoogstwaarschijnlijk links van andere websites aantrekken, wat je zoekmachineoptimalisatie verbetert. Verbeter je autoriteit en geloofwaardigheid door relevante links in de tekst toe te voegen. Probeer in plaats van “klik hier”-links de naam van de bestemming te schrijven. “Klik hier” heeft geen andere zoekmachinewaarde dan de bijgevoegde URL, terwijl “Michigan Tech Enterprise Program” bijvoorbeeld rijk is aan trefwoorden en je positie in de zoekmachine zal verbeteren, evenals de positie van de pagina waarnaar je linkt. Gebruik altijd beschrijvende links door trefwoorden te koppelen. Dit verbetert niet alleen de zoekmachineoptimalisatie, maar voegt ook waarde toe aan je lezers, inclusief mensen met een handicap of die schermlezers gebruiken. 

Ook interessant:

Hoe ga je met bedrijfsafval om?

Nieuw kantoor? Besteed je bedrijf ontruiming uit

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}