augustus 20

Hoe houd je je kantoor schoon? 3 Items die niet mogen ontbreken

  • Home
  • /
  • Ondernemen
  • /
  • Hoe houd je je kantoor schoon? 3 Items die niet mogen ontbreken

Kantoren zijn vaak op verschillende manieren georganiseerd. Het verschilt van bedrijf tot bedrijf hoe ze zijn ingericht. Sommige bedrijven hebben individuele kantoren, anderen hebben alles in één ruimte, soms verdeeld door cubicles, enz. Om een kantoor schoon te houden moet je altijd proberen alles achter je opgeruimd te houden, en sommige van die dingen zijn heel snel en gemakkelijk te doen als ze op tijd gedaan worden. Koffie gemorst? Veeg het op. Klaar met een vergadering? Neem je pennen en afval mee.

In dit artikel delen we 3 tips die absoluut niet mogen ontbreken in je kantoor. Door deze producten altijd in huis te hebben weet je zeker dat jij een schoon kantoor zal houden.

Torkrollen

Je hebt dispensers van papieren handdoeken nodig in de badkamers en de keuken. Mensen moeten hun handen schoonmaken en willen dat ze schoon blijven als ze deze afdrogen.

De oude, stoffen handdoek is gewoon geen schone optie in  een kantoor. Zorg ervoor dat je papieren handdoeken hebt en dat je deze dispensers dagelijks bijvult.

De beste optie voor veel papieren handdoeken zijn tork rollen. Tork producten zijn niet zo duur als stoffen handdoeken en is een goede oplossing omdat het minder tijd kost en je zeker geld zult besparen.

Zo kan iedereen op kantoor niet alleen zijn of haar handen drogen, maar ook als er koffie wordt gemorst, is alles zo opgeruimd.

Desinfectiedoekjes

Om alle vlakke oppervlakken zoals bureaus en tafels te ontsmetten, heb je ontsmettingsdoekjes nodig. Desinfectiedoekjes zijn essentieel als je een schoon kantoor wilt. Desinfectiedoekjes zijn ook nuttig voor het schoonmaken van tafels, archiefkasten en andere oppervlakken waar zich schadelijke stoffen kunnen ophopen.

Helemaal met de huidige pandemie zijn desinfectiedoekjes populairder dan ooit. Nooit zag je op zoveel verschillende plekken deze doekjes terugkomen. In onze ogen helemaal terecht overigens aangezien de doekjes enorm helpen bij het schoon houden van je kantoor.

Wat ons betreft zijn desinfectiedoekjes dan ook een must-have in elk kantoor en kunnen deze niet ontbreken in je kantoorruimte.

Lees tip: 5 redenen om afval te scheiden als bedrijf

Stofzuiger

Eén van de belangrijkste items die je nodig hebt om je kantoor schoon te houden is een stofzuiger. je zult alle tapijten en matten elke week willen stofzuigen en de vloer dagelijks. Een stofzuiger is zeer belangrijk en een die je kan gebruiken kan worden gekocht voor ongeveer 100 euro.

Een professionele stofzuiger die je nodig hebt om een heel groot kantoor te stofzuigen, is wel een stukje duurder. Je kan verschillende stofzuigers te kopen tegen een lage prijs.

Deze stofzuigerzakken zijn draagbaar en kunnen worden gebruikt om een enkele verdieping of het hele pand schoon te maken. De zakken worden geleverd met een handvat, zodat je deze op en neer door de gangpaden kan dragen. 

Heb je een kleiner kantoor? Kies dan voor een steelstofzuiger of een andere draadloze variant, dit bespaart je een hoop opbergruimte.

TIP: Check de consumentenbond bij het kopen van een goede stofzuiger voor kantoor.

Ook interessant:

Hoe ga je met bedrijfsafval om?

Nieuw kantoor? Besteed je bedrijf ontruiming uit

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}