april 25

Zorgen voor een hybride werkomgeving? Deze items mogen niet ontbreken

  • Home
  • /
  • Ondernemen
  • /
  • Zorgen voor een hybride werkomgeving? Deze items mogen niet ontbreken

Iedere dag massaal vanuit kantoor werken: hoewel het zo’n tweeënhalf jaar geleden nog de normaalste zaak van de wereld was, is het ondertussen eerder uitzondering dan regel dat iedereen tegelijkertijd aanwezig is op kantoor. Samen met de coronapandemie kwam het hybride werken ook in sneltreinvaart ons leven binnen denderen. Beweeg jij je met jouw bedrijf ook richting het hybride werken? Dan is het belangrijk om ook binnen jouw kantoorinrichting rekening te houden met een aantal aanpassingen. Officetopper geeft je tips!

Het kantoor als ontmoetingsplek

Het hybride werken is een groot succes. Waarom? Toen we beseften dat het zélf beslissen waar je werkt – thuis of op kantoor – ontzettend stimulerend werkt voor de productiviteit, motivatie en energie, konden we haast niet meer terug naar de oude situatie. Toch brengt dat hybride werken ook wat veranderingen met zich mee. Het kantoor fungeert binnen het hybride werken namelijk als ontmoetingsplek: een plek waar samengewerkt wordt, wordt overlegd, gespard en gebrainstormd en waar jouw medewerkers naartoe komen om even te socializen met hun collega’s. En daar moet je ook binnen de inrichting weer rekening mee houden. Een aantal items mag hierbij namelijk zeker niet ontbreken!

Ergonomische flexwerkplekken

Medewerkers verschijnen minder vaak op kantoor. Daardoor zijn er ook minder werkplekken nodig. Door de continu wisselende bezetting is het wél belangrijk dat er voldoende flexwerkplekken overblijven. Het is daarbij van belang dat de werkplekken eenvoudig aan te passen zijn aan de gebruiker van dat moment, zodat diegene in de juiste, ergonomische werkhouding kan werken. Slingerverstelbare bureaus zijn hiervoor een goede oplossing. Wil je zorgen voor een écht ergonomische werkplek? Kies dan voor elektrisch verstelbare zit-sta bureaus. Deze bureaus zijn met een letterlijke druk op de knop te verstellen. Zo pas je de zithoogte eenvoudig aan naar je wensen, en wissel je daarnaast tijdens het werken ook gemakkelijk af tussen zittend en staand werken.

Persoonlijke opbergruimte met een lockerkast

De flexwerkplekken hebben als nadeel dat medewerkers hun spullen niet meer op een vaste werkplek achter kunnen laten. Persoonlijke spullen, papierwerk of notities dreigen daardoor rond te slingeren of kwijt te raken. En dat wil je natuurlijk niet. De oplossing? Lockerkasten. Deze handige kasten stijgen sinds het hybride werken flink in populariteit – en dat vinden wij niet gek. Lockerkasten zorgen er namelijk voor dat iedere medewerker alsnog een eigen, persoonlijke opbergruimte heeft, die ook weer veilig afgesloten kan worden. De lockerkasten van Officetopper zijn beschikbaar met diverse indelingen en in verschillende formaten; zo kiest u een lockerkast die precies aansluit op de werkzaamheden en het aantal personen in uw bedrijf.

In alle rust samenwerken

Nu het kantoor als ontmoetingsplek fungeert, is het natuurlijk ook belangrijk om deze plek zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Het kantoor wordt gebruikt als plek om samen te werken, te overleggen, sparren of te brainstormen. En dus is het zaak om de creativiteit te stimuleren én meer plekken te maken waar in alle rust samengewerkt kan worden. Vergaderruimtes zijn hierbij het middelpunt, maar denk bijvoorbeeld ook eens aan stilteruimtes of kleinere werkpods; afgesloten ruimtes waarin met twee of vier personen zonder afleiding kan worden gewerkt. Deze pods zijn doorgaans beschikbaar als akoestische variant, zodat er geen ruis is van buitenaf – en er in het kantoor ook geen overlast is van het overleg in de pod.

Ook interessant:

Hoe een koffieautomaat de werksfeer op kantoor verbetert

De voordelen van WordPress hosting

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}