augustus 9

Hoe doe je een online iGaming-bedrijf slagen

De online iGaming-industrie is booming. De populariteit en de grafische ontwikkelingen zijn in volle vaart stijgende. Deze twee punten, of een combinatie, wijzen meteen de twee startpunten waar mensen zich bevinden wanneer ze besluiten een online iGaming-industrie te beginnen.  Sommigen zullen een idee vanuit een ontwerp of concept hebben die ze graag verwerkelijkt zien worden. Anderen zullen er enkel geld in zien, en zullen daarom enkel alleen berekent een gecalculeerde formule volgen. 

Wanneer je een ontwerp wilt verwezenlijken heb je pas daarna de stap te nemen om naar wie er in geïnteresseerd zouden kunnen zijn te kijken. Waar ligt je markt. Je zou gedurende dit proces eventueel moeten inleveren of verdere ideeën kunnen opdoen. Wil je eventueel een variatie aan doelgroepen gericht op een thema of richt je het op een doelgroep waarvanuit je een selectie van spellen gaat uitkiezen of ontwikkelen. Je kunt de best betalende casino’s van Nederland als inspiratie gebruiken.

Vanuit een concept in plaats van een ontwerp te werken betekent bijvoorbeeld dat je het zou kunnen richten op een speciale doelgroep. Een doelgroep waar je persoonlijk dicht bij betrokken voelt. Misschien zijn er weinig mogelijkheden voor ouderen of ben je erg gericht op de pedagogie. De eerste zou bijvoorbeeld de processen van veroudering kunnen vertragen en ouderen minder vervreemd van de ontwikkelingen in de maatschappij doen voelen. De tweede optie zou zich kunnen richten op verantwoord online spelletjes spelen voor de leeftijdsgroep tot en met zes jaar, net voordat ze beginnen leren en schrijven. Als het concept zo gericht is op het stimuleren van neurologische prikkelingen zoals connotaties leggen zouden deze twee voor grootouders en kleinkinderen samengevoegd kunnen worden.  

Wanneer je enkel voor het geld gaat en geen focus op het creatieve hebt of het niet voor een bepaald goed doel zou willen doen is je eerste doelstelling het bestuderen van de markten. Je hebt eventueel enkel gehoord dat de gamingindustrie momenteel erg succesvol is en je wilt daar je slaatje uit slaan. De uitkomst van je algehele research van de gamingindustrie zal vervolgens je een sterke richting opsturen. Het type ontwerp en de doelgroep die het meest recentelijk het meeste geld op hebben geleverd zullen toonaangevend zijn in wat je uiteindelijk online zult opzetten. De doelgroep en het ontwerp is dan inmiddels in grote lijnen al uitgezocht en je zult je verder richten op de selectie aan spellen, een toepasselijke naam en via welke wegen je potentiële gamers kunt informeren over jouw bedrijf.

Twee potentiële struikelblokken die het enkel op geld gerichte aanpak zal hebben is dat je het baseert op al bestaande formules die succesvol zijn gebleken. Dit betekent competitie die al een sprong vooruit zijn in het vestigen van hun bedrijf. Ze zullen al naamsbekendheid en een vaste groep klanten hebben. Ook zullen ze patentrechten hebben. Hoewel je eventueel enkele punten die voor succes hebben gezorgd hebt overgenomen en vervolgens volgens je eigen besef zelf verder iets hebt uitgedacht is het toch verstandig om alsnog te checken of het toch te veel overeenkomt met een al bestaand bedrijf. Zo niet, dan heb je al snel een rechtszaak betreft patentrecht aan de broek. Dit geldt ook voor namen tot op zekere hoogte. 

Vanuit een ontwerp of een ideaal startende zijn er een aantal gelijke punten om zorg aan te besteden. Vaak zijn dit soort ideeën vrij niche. De doelgroep is dan vaak scherp aangesteld en heeft loyale volgelingen. Niche kan uitgroeien tot pop, maar dit is niet altijd te voorspellen. Dit betekent dat er binnen een kleine markt competitie te vinden is en aangezien het niche is zich binnen een sterk afgesloten kader bevindt. Met andere woorden, er is minder beweegruimte. Het is dan extra belangrijk om niet voor herhaling te zorgen en een patentrechtszaak uit de weg te gaan. 

Een ander belangrijk punt is het uitkiezen van de naam. Je wilt geen copycat lijken in een nichemarkt en je wilt ook geen te vage naam uitzoeken. Ook is het niet erg handig om een naam uit te kiezen die te veel aan iets anders doet denken, tenzij het knipogend een referentie kan zijn. Een te lange naam kan ook problematisch zijn, aangezien een korte krachtige naam makkelijker in mensen hun geheugen blijft steken. Wat daarbij nog kan helpen is je SEO-research op orde te hebben.

Hoe dan ook zullen er nog vele mensen met plezier en zeker ook hier en daar wat spanningen dit pad belopen. Of je nou je creatief wilt uiten, betrokken bent of puur voor het geld gaat. Het blijft een onderneming. Er zullen nog vele spellen voor spelers ontwikkeld worden en ter beschikking worden gesteld.

Ook interessant:

Alles wat je moet weten over factoring

5 essentiële documenten voor ondernemers

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}