De feestdagen staan voor de deur en daarmee ook Blacky Friday en Cyber Monday. Mooie dagen om jouw sales nog even een boost te geven. In dit artikel bespreken we 10 tips waarmee jij meer haalt uit jouw marketing tijdens deze dagen.
Tip 1: Start op tijd
Vanaf september stijgt het zoekvolume voor verwante zoekwoorden met Black Friday al. Begin dus al op tijd met het aankondigen van jouw acties. Klanten starten al op tijd met het zoeken naar eventuele acties. Door op tijd te starten kun je dus al op tijd in contact komen met jouw potentiële klanten. De kans is dan ook groter dat zij een aankoop bij jou gaan doen in de toekomst.
Tip 2: Een speciale pagina voor Black Friday & Cyber Monday
Maak een specifieke actiepagina om jouw klanten te informeren over de acties tijdens Black Friday en Cyber Monday. Deze pagina is ook waardevol voor SEO. Door een specifieke pagina op te richten wordt je makkelijker gevonden. Deze pagina kun je ook ieder jaar weer gebruiken.
Tip 3: Activeer met pop-ups jouw bezoekers
Maak pop-ups voor de website en toon deze ook in de weken ervoor. Zo kun je goed aankondigen wat er aan zit te komen. Vermeld daarbij dat ze zich in kunnen schrijven voor een nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de acties. Zo zijn ze altijd goed op de hoogte van alle acties.
Tip 4: Promoties langer laten lopen
Black Friday en Cyber Monday zijn slechts twee dagen. Wees daarom slim en verleng de periode dat klanten hun aankoop kunnen doen met deze korting. Door je acties tot het einde van het jaar breder in te zetten, verhoog je de koopintentie bij jouw klanten.
Tip 5: Laat de korting oplopen
Door de actie te verbreden, kun je gebruik maken van oplopende korting. Hierbij kun je klanten ook continu blijven aanspreken met een nieuwe actie. Daarbij kun je ook nuttig gebruik maken van jouw marketingactiviteiten, zoals een nieuwsbrief.
Tip 6: Geef iets weg aan jouw potentiële klanten
Het is niet altijd mogelijk, maar geef bijvoorbeeld iets weg zoals een adviesgesprek in ruil voor een nieuwsbrief inschrijving. Zo verzamel je extra leads, die ook geïnteresseerd zijn in jouw producten/diensten. Zo vergroot je de kans voor een aankoop weer verder.
Tip 7: Verschillende kanalen gebruiken
Breng je klanten op de hoogte via verschillende kanalen, zoals jouw website en de nieuwsbrief. Uit gegevens van Google blijkt dat veel consumenten verschillende kanalen gebruikt voor het doen van aankopen. Daarom is het ook slim in te zetten op verschillende kanalen.
Tip 8: Stem wel alle kanalen op elkaar af
Denk goed na hoe je deze kanalen wilt inzetten en stem daarbij ook alles op elkaar af. Heb je een leuke social media campagne? Dan kun je er ook een re-marketing campagne bij maken om deze nieuwe bezoekers daadwerkelijk klant te maken. Stem dus alle kanalen op elkaar af, zodat je het maximale bereikt.
Tip 9: Overal echt zichtbaar
Zet je marketing budget slim in om echt zichtbaar te zijn. Je kunt wel mooie campagnes hebben, dan moet je ook wel zichtbaar zijn. Zet dus alles op alles om jouw boodschap over te krijgen via social media, SEO en SEA.
Tip 10: Verhoog de loyaliteit
De beste kans om de klantloyaliteit te verhogen is nu. Doe een extraatje erbij en zorg ervoor dat het aankoopproces goed verloopt. Geef de klant het gevoel dat zij koning zijn en ertoe doen. Hiermee kun je levenslange klanten hebben.