augustus 9

Drie tips voor een goede bedrijfswebsite

In dit artikel worden drie tips gegeven voor een goede bedrijfswebsite. Van zo’n website is het einddoel het maken van omzet. We zullen zien dat een maatwerk website de beste optie is.

Maak je website responsive

Tegenwoordig wordt de tabletcomputer en met name de smartphone door mensen veel gebruikt om het internet op te gaan. Veel websites zijn (nog) niet responsive. Dat betekent dat de presentatie van de website zich niet aanpast aan het schermformaat van het apparaat dat de gebruiker gebruikt. Ze zijn dan gemaakt voor een scherm van tenminste het formaat van een notebook. Als een gebruiker met smartphone bij de website komt, dan wordt de presentatie vaak heel chaotisch, met als gevolg dat de zoeker afhaakt. Dat betekent een verlies van mogelijke omzet. Er zijn genoeg ontwikkelgereedschappen om je maatwerk website voor diverse groottes van schermen geschikt te maken. Daarmee moet dan vanaf de start van het programmeren ervan rekening worden gehouden.

Je website moet goed vindbaar zijn

Mensen gebruiken een webbrowser om websites te bezoeken. Dan moet wel echter eerst je website worden gevonden. Alleen dan kan je met een website omzet genereren. Mensen gebruiken zoekmachines om informatie op het web te zoeken. Googles zoekmachine wordt verreweg het meest gebruikt en het is daarom zinvol om je met je website met name daarop te richten. Dat je website in de zoekresultaten van Google komen, is niet genoeg. Veel mensen kijken niet veel verder dan de eerste dertig die worden getoond. Als je website bijvoorbeeld op nummer tachtig eindigt, dan is een bezoek daaraan onwaarschijnlijk. De relevantie is daarbij belangrijk. Als je website over autoverhuur gaat, dan is het onbelangrijk als je website laag eindigt als iemand zoekt naar een Chinees restaurant. Het omgekeerde is echter wel zeer belangrijk. Als je website zeer relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker, dan dient die hoog te eindigen. Dat stelt eisen aan de inhoud en structuur van he website.

Conversie bevorderen

Conversie is een marketingterm. In het geval van een website betekent dat als een zoeker bij je website terechtkomt, dan dient die te converteren in een klant. Die dient ertoe te worden uitgenodigd om een stap te zetten in de richting van de aanschaf van een product of dienst. In de praktijk betekent dat het klikken op een link, vaak een knop. Dan kan de bezoeker bijvoorbeeld productinformatie inzien, zich abonneren op een nieuwsbrief, enzovoorts. Je dient dus bij de eerste opzet van je website daarbij stil te staan en later te experimenteren met veranderingen daaraan. Wanneer stijgt en daalt de omzet? Zoals eerder gezegd, is een maatwerk website gewenst.

Ook interessant:

Hoe een koffieautomaat de werksfeer op kantoor verbetert

De voordelen van WordPress hosting

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}