Je bent als ondernemer voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om je omzet te verhogen. Tegenwoordig wordt hierbij al snel gekozen voor het toepassen van verschillende vormen van online marketing. Denk aan zoekmachine optimalisatie om hogere rankings in de zoekresultaten te bemachtigen, een periodieke nieuwsbrief om bestaande klanten nog eens terug te laten keren, enzovoorts. Onderschat de kracht van offline promotiemiddelen hierbij niet. Neem als voorbeeld drinkflessen of bijvoorbeeld waaiers bedrukken bij Loopper, om deze vervolgens uit te delen tijdens een grote beurs. De waaiers zijn interessant voor bedrijven in de reisbranche, terwijl de drinkflessen in vrijwel iedere sector toepasbaar zijn.
Dergelijke promotiemiddelen laten bezoekers van de beurs thuis nog eens terugdenken aan de diensten of producten die je hen biedt. Het vergroot de kans dat ze je website bekijken en daar iets afnemen. In dit artikel lees je meer over het gebruik van offline promotiematerialen om je omzet te verhogen als ondernemer.
Gemiddeld zeven contactmomenten met een consument nodig
Uit onderzoek blijkt dat ondernemers gemiddeld zeven contactmomenten met een consument nodig hebben, alvorens de consument bereid is om een product of dienst af te nemen. Logischerwijs verschilt het van het type product en de waarde ervan, hoe hoog dat aantal precies ligt. Het is voor jou als ondernemer zaak om dit aantal zo snel mogelijk te halen. Komt een consument jouw bedrijfsnaam of logo vaker tegen dan dat van de concurrentie? Het vergroot de kans dat de consument een product bij jouw onderneming afneemt. Zet in op verschillende vormen van promotie, zowel online als offline, om deze zeven contactmomenten te bereiken.
Geef een duurzaam cadeautje waar mensen wat aan hebben
De inhoud van de populaire goodiebags is de laatste jaren veranderd. Waar men voorheen een bedrukte pen of bijvoorbeeld een notitieblok kreeg, kiezen ondernemers tegenwoordig voor verantwoorde cadeautjes. Denk bijvoorbeeld nog eens aan de bedrukte bidon of waaier. Het zijn relatiegeschenken waar een ontvanger daadwerkelijk wat aan heeft. Je laat hiermee indirect zien te geven om de wereld om je heen. Een cadeautje dat al snel in de prullenbak of ergens in de kast belandt, past niet bij een duurzame en maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen. Consumenten nemen de mate van duurzaamheid in de bedrijfsvoering van een organisatie steeds vaker mee, wanneer ze verschillende aanbieders met elkaar vergelijken. Voldoende reden om hier rekening mee te houden bij het offline promoten van je bedrijf. Niet alleen het type cadeau speelt mee, ook de kwaliteit ervan.