juli 7

5 manieren om klanten naar je webshop te trekken

  • Home
  • /
  • Marketing
  • /
  • 5 manieren om klanten naar je webshop te trekken

Het maakt niet uit of je je online winkel al een tijdje hebt of net begint aan je avontuur met e-commerce – je zult alleen slagen als je klanten naar je e-business kunt trekken. Dat klinkt natuurlijk alsof het makkelijker gezegd dan gedaan is – het werven van gebruikers voor een online winkel kan heel moeilijk en tijdrovend zijn. Om dit proces gemakkelijker te maken, hebben we de 5 meest effectieve manieren voor je op een rij gezet die je zullen helpen veel verkeer te krijgen zonder een enorm budget uit te geven zodat je nog genoeg geld hebt voor een auto leasen

Sociale media

Sociale media is een van de kanalen waarmee je gratis promotie kunt maken. Als je advertenties tussen netwerken publiceert, betaal je natuurlijk hiervoor, maar de aanwezigheid alleen is gratis. En het kan ook veel voordelen opleveren! De sleutel tot succes in sociale media is het bieden van geweldige inhoud. Je moet interessant en opvallend zijn, zodat mensen je willen volgen. Als het je lukt om dit te doen, heb je een geweldig marketingkanaal zonder financiële kosten.

Mooie website

Het ontwerp van een online winkel is cruciaal, want als het lelijk is, klikken klanten gewoon weg. Je moet je ervan bewust zijn dat de aankoopbeslissing van een gebruiker meestal al na 3 seconden op je website wordt genomen – dus het is de eerste indruk die telt. Als klanten het niet leuk vinden, kopen ze niets en komen ze nooit meer terug. Zorg er dus voor dat je online winkel er mooi uitziet en goed werkt! 

Aanbiedingen

We houden allemaal van promo’s en kortingen. Maar meestal zijn het niet deze 5 euro die we besparen die ons gelukkig maken. Het is eerder een psychologisch mechanisme dat verantwoordelijk is voor deze gevoelens. Het is bevestigd dat de wereld ons irrationele opwinding laat voelen, wat de associatie met positieve emoties stimuleert. Hoe kun je het in je online winkel gebruiken om klanten aan te trekken? Een idee is om klanten gratis verzending aan te bieden.

E-mailmarketing

E-mailmarketing is zowel een goedkope als effectieve oplossing om klanten aan te trekken. Een Epsilon “Branding Survey” heeft aangetoond dat 54% van de mensen een positievere houding hebben ten opzichte van bedrijven die hen e-mails sturen. Bovendien gaf 71% van de respondenten aan dat ze tijdens het winkelen altijd de e-mails onthouden die een bedrijf naar hen stuurt. Deze resultaten bevestigen het belang van e-mailmarketing.

Klantenservice

Een ander ding dat je zal helpen veel klanten aan te trekken, is het hebben een uitstekende klantenservice. Onthoud altijd: er is geen betere promotie dan tevreden klanten. Maak de ervaring van het kopen in je winkel opmerkelijk – maar alleen op een positieve manier. Uit een onderzoek van Forrester blijkt dat 45% van de consumenten een online transactie zal afbreken als hun vragen of zorgen niet snel worden beantwoord. Dit betekent dat als je klanten wilt aantrekken, je op al hun opmerkingen en vragen moet reageren. 

Ook interessant:

Wordt jouw website goed gevonden?

Het succes achter de marketing technieken van online casino’s

Hoe krijg je leads in de B2B markt?

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}