juli 6

3 tips bij het uitkiezen van een geschikt online marketing bureau

  • Home
  • /
  • Ondernemen
  • /
  • 3 tips bij het uitkiezen van een geschikt online marketing bureau


Het is niet eenvoudig om een goed online marketingbureau te vinden die volledig aansluit bij wat je zoekt. Er zijn enorm veel marketingbureaus te vinden die lang niet allemaal even goed zijn. Om je een handje te helpen met je zoektocht naar het perfecte marketingbureau geven we je hier een aantal tips voor het uitkiezen van een online marketing bureau en waar je op moet letten als je in zee gaat met een online marketingbureau.

Aantoonbare kennis van het online marketing vak

Het eerste waar je naar gaat kijken bij je zoektocht naar een online marketingbureau is of het desbetreffende bureau beschikt over voldoende aantoonbare kennis. Er zijn erg veel vakgebieden binnen de online marketing wereld. Ga dus goed na welke expertises je nodig hebt voor jouw bedrijf. Heb je een SEO specialist nodig, wil je je Google ads uitbesteden of wil je liever campagnes draaien op Facebook en Instagram? Op basis hiervan ga je op zoek naar een bureau die beschikt over deze expertises. Ga vervolgens na of zij daadwerkelijk aantoonbare kennis hebben over de expertises. Hebben ze blogs met kennis op de website? Maken ze een podcast, waarin ze kennis delen? Posten ze op hun Social Media? Hebben ze een kennisbank? Allemaal indicators van een marketingbureau die beschikt over kennis en die up-to-date blijven met de ontwikkelingen binnen de wereld van online marketing. Odiv is een goed voorbeeld van een marketingbureau die over deze kennis beschikt en dit ook gratis deelt.

Relevante ervaring

Het tweede waar je op moet letten bij het uitkiezen van een geschikt online marketing bedrijf is of het bureau relevante ervaring heeft met klanten in jouw branche. Het kan wel eens voorkomen dat dit niet op de website van het bureau wordt getoond. Je doet er dan goed aan om contact met het bureau op te nemen en persoonlijk te vragen naar hun ervaringen met jouw branche. Daarnaast let je er op of het online marketing bureau ervaring heeft met de expertises die je zoekt voor jouw bedrijf. Buiten de ervaring die het bureau heeft moet je ook letten op de ervaringen die de klanten hebben met het bureau. Een gouden tip is om hierbij te letten op de tijd die een klant gemiddeld bij het online marketing bureau blijft. Is dit een lange tijd? Dan weet je zeker dat het bureau zijn werk goed doet en resultaten behaalt voor de klanten.

De band

Buiten de resultaten die het bureau voor jou haalt is de band tussen jou en het bureau minstens net zo belangrijk. Een goede band zorgt namelijk voor meer productiviteit en betere communicatie. Zeker iets om rekening mee te houden bij het uitzoeken van een geschikt online marketing bureau. Het liefste wil je bij de kennismaking direct kijken of deze klik aanwezig is voor een goede samenwerking.

Ook interessant:

Reactie achter laten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}